اینکه ادعا پشت ادعا داشته باشیم و در عمل، حتی نتوانیم پاسخگو به اعتراضات و شکایات مصرف کننده داخلی باشیم و خودرو را با هر کیفیت و قیمتی به دست مصرف کننده برسانیم و بحثهای کاهش هزینه، نوآوری در تولید، پاسخگویی به شکایات، بهره وری، مدیریت فناوری و نظایر آنها، برایمان اولیتی نداشته باشند را شاید شما توان صادراتی بنامید، اما نام دیگری برای آن داریم، جناب نجفی منش.
شعارسال: محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی اظهار داشت: اینکه گمرک اعلام کرده ما کمتر از ۶ میلیون دلار صادرات خودرو داشتهایم اصلا غیرقابل باور نیست. بلکه در واقع میتوان در ایران به صادرات ۶ میلیارد دلاری خودرو نیز فکر کرد که بنا به دلایل مختلف شرایط لازم برای آن به وجود نیامده است.
وی بیان کرد: ما به راحتی میتوانیم ۱۰ یا صد برابر آمار فعلی را در حوزه خودرو صادرات کنیم. البته با توجه به قدیمی بودن خودروهای ایران، بازار هدف اصلی قطعا در کشورهای منطقه تعریف میشود، اما در صورتی که بتوانیم خودروهای جدیدتر به بازار برسانیم، قطعا میتوان در دیگر کشورها نیز حضوری فعال داشت.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: قطعا امروز یکی از عوامل مهمی که میتواند به ما در به دست آوردن بازارهای جدید کمک کند، قیمت پایین خودروهای ما در قیاس با برخی از دیگر خودروهاست.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نوداقتصادی، تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۱۳۶۵۴۴، www.۹۰eghtesadi.com